Follow Me

02.01.2015

3212015

Iată că a sosit şi anul 2015. Îl aşteptam de 2015 ani. N-a întarziat deloc. Sunt fericit.

N-am avut parte de petrecere aşa cum am văzut pe facebook-uri din simplul motiv că n-am vrut. Ai fi un pic ipocrit să spui că petrecerile de revelion nu sunt fix acelaşi lucru de 2015 ani încoace. Eu nu sunt ipocrit în situaţia asta. Sigur, diferă câteva lucruri. Cred că diferă câteva lucruri. Sper că diferă câteva lucruri. Sigur diferă câteva lucruri!

Acum nu se vor mai scrijeli pereţi astfel încât să se sesizeze viitorul că trecutul se distra. Poze în care zâmbetele tâmpe vor mima fericirea ca pe orgasm vor face sfârşitul anului memorabil. Două, trei filtre îmbracă poza mai mişto decât eşti tu îmbrăcat. Acest lucru se bazează pe experienţa profesională şi nu pe ipocrizia de a observa.



Înainte de miezul nopţii se fac promisiuni. Unele mai creştine, altele mai cretine. De la anul te laşi de fumat, de băut, vei fi un om mai bun, mai iubitor, mai gingaş, mai onest. Aceleaşi promisiuni de 2015 ani încoace. Vor fi onorate la modul "de luni, de mâine, de săptamana viitoare" în cam 98 la sută dintre cazuri.

Eu unul mi-am propus să fiu aşa cum vreau eu să fiu. Nu imi doresc sa fiu mereu la fel. Nu am nevoie de dead-line-uri care să mă motiveze. Nu mănanc că#%t, ci chiar aşa e.

Revenind la tradiţia revelionului cum n-a mai fost. După promisiuni se va instala înăuntru o stare de "hai bă că pot". N-apuci să cugeţi profund că se aud petardele prea tare şi unul mai beat ca tine urlă că mai sunt două minute. Două minute până când treci mai departe in douămiicinşpe.

Dai năvală afară cu paşi de uriaş aprinzând cu dexteritate un artificiu.  Piu piu, bum bum.

Poc, ăsta e sunetul şampaniei căreia îi sare dopul cum îmi sare mie muştarul uneori. Urlete şi bubuieturi ca să se sperie spiritele alea rele si după cinşpe minute de aşa ceva...urări şi prima ţigară din anul ăsta. Pentru că "de luni" te laşi.

Eu m-am simţit minunat într-o atmosferă departe de toate aceste lucruri. Am ales ca nimic din toate acestea să nu mă atingă în noaptea de revelion. Până la urmă lumea şi-a reluat obiceiurile şi scrâşnetul dinţiilor sau dacă nu a facut-o de ieri, o va face în curând (98 la sută).

O replică din filmul Orient Express de Sergiu Nicolaescu mi se pare că spune totul într-o manieră realistă şi nu greu de acceptat: "de mii şi mii de ani omenirea traieşte la fel.. săracii sunt tot săraci, bogaţii tot bogaţi, întelepţii înţelepti, iar cretinii rămân cretini."

În fond şi la urma urmei... istoria se repetă, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu