Follow Me

11.04.2015

Paste fericit!

Parcă prea de tot aleargă lumea în toate direcțiile. Se apropie Paștele. Brusc omenirea devine gurmandă și toate poftele își primesc răsplata.

Să vezi supermarket-urile ticsite de vânători de carne de mici și miei gata sacrificați e chiar scârbos. Pensionarii își umplu cărucioarele cu verdețuri și ingrediente fără de care drobul n-ar mai fi la fel. Și tot aceleași cărucioare le izbesc de toți călătorii în autobuze. Și când spun călători, mă refer la mine. Pe piciorul drept am o vânătaie.

Ieri am stat 30 de minute la coadă în supermarket să plătesc o pungă de chipsuri și un baton de ciocolată. Evident și eu dobitoc. Mă duc să-mi fac poftele în supermarket când e febra asta.

S-a cam întors lumea cu susul în jos. Fac și eu o comparație cu ce vedeam când eram ceva mai mic. Îmi aduc aminte printre picături cum era atunci. Oamenii chiar puneau preț pe sărbătoare în sine și nu pe ce puneau pe masă. Nu dădeau buzna în magazine să cumpere gunoaie pentru a doua zi. Acum însă, parcă lăcomia a pus stăpânire pe fiecare moment mai important. E vreo sărbătoare mai nu știu cum, hai să coșuri pline și să sarmale cu băutură.

Bisericile sunt prea pline pentru ceea ce promovează, iar preoții sunt prea fericiți pentru o lume din care nu mai fac parte. Slujbele răsună în boxe, iar la spovedanie, păcatele sunt ca niște produse ce trebuie scanate în supermarket.

Uneori am senzația că dacă nu s-ar spune ”Hristos a Înviat”,oamenii ar uita ce semnifică cu adevarat Paștele. De fapt, poate că nici nu mai contează. Poate pentru unii e doar un fel de a spune, ”Hai noroc”.

E posibil să pun eu problema greșit, dar sincer nu pot să înțeleg de ce atâta lăcomie pe toate drumurile. De ce pur și simplu nu se poate sărbători un eveniment important în liniște. Fără să epatezi cu mâncare cât mai multă, tacâmuri de argint sau alte mizerii de genul ăsta.

Lumina aia pe care mai toți o luăm cred că nu rezonează cu lucrurile astea. Și indiferent de credință sau felul în care crezi, respectul trebuie să primeze în fața lăcomiei.

Eu sunt un tip spiritual și cred într-o forță superioară mie. Respect sărbătoarea Paștelui și mă bucur că pot fi diferit de ceea ce văd în jurul meu acum. Paște Fericit!

Melodie: Florence + The Machine - What The Water Gave Me

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu