Follow Me

27.11.2015

Jocuri de societate


Mi-am adus aminte azi de jocurile de societate pe care le jucam până nu demult. Primul care mi-a venit în minte este ”Coloniștii din Catan”. Sincer, nu mai știu exact ce și cum se joacă, dar țin minte că eram fascinat de jocul ăsta. Am îmbătrânit.

Apoi mi-au revenit în memorie Monopoly, Remi, dar și jocurile de cărți de genul Șeptică sau Macao. Cele din urmă au fost și au rămas singurele jocuri de cărți pe care le știu. Shame on me, I know. Și uite așa, pe nepusă masă m-a cuprins un soi de nostalgie care m-a făcut să-mi pară rău că totul s-a cam tehnologizat din punctul ăsta de vedere. Și pentru că am experimentat ambele variante de joacă pot să spun că e mult mai ok să strângi câțiva prieteni la tine acasă, să desfaci două-trei pungi de chipsuri, să comanzi pizza și să încingi un ”Coloniștii din Catan” sau orice alt joc de societate. Mi se pare mult mai drăguț acest concept de joc în rețea.

Plus că astfel de jocuri pot fi catalogate și ca jocuri educative pentru copii. Ele dezvoltă imaginația și spiritul ăla de comunicare de care ne plângem că se estompează pe zi ce trece la generațiile care vin din urmă. Aa, iar în categoria jocuri educative includ neapărat Șahul. Prima oară am jucat șah undeva în clasa a-8-a, iar de vreo 2 ani încoace, eu și Loredana ne-am făcut o tradiție de a mai face câte un meci din când în când, doar așa, pentru a ne destresa. Îmi pare rău că nu am jucat șah de mic. E genul de activitate care stimulează creativitatea și gândirea extrem de mult, dar știi deja asta.

Am încercat să merg și mai departe prin amintiri și să descopăr ce jocuri pentru copii am mai jucat când eram eu tânăr fecior. Și chiar dacă e un joc ”digital”, tetris-ul mi-a marcat într-un sens bun copilăria. Erau dispozitivele alea ușor curbate care făceau vâlvă și aveau tetris-ul ca joc de bază. Eh, timpuri.

Nu știu ce faci tu în seara asta, dar eu scot remi-ul Mediaș de la naftalină și în două ore să tot fac cu mândra mea câteva jocuri. Nu am nevoie de net să mă joc în rețea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu