Follow Me

26.12.2015

Certificare iso...e de bine?

Ai auzit vreodată de certificări iso? Nu e mare supărare dacă n-ai auzit, însă ar fi ok să treci câteva noțiuni generale despre ce înseamnă ele și cu ce se mănâncă. Nu de alta, dar s-ar putea să te lovești la un moment dat în viață de dorința de a cumpăra ceva care este certificat iso... sau nu. Ar fi în regulă să știi ce înseamnă asta, iar eu încerc să explic aici cât mai pe scurt și la obiect ce și cum.

Short story-ul ar fi acela că, dacă un produs sau un serviciu este certificat iso, automat acesta înseamnă că îndeplinește standardele internaționale, fapt ce mai atestă și calitatea produsului sau a serviciului respectiv. În cazul companiilor este lesne de înțeles faptul că cea care are bine implementat un sistem de management va genera, atât produse, cât și servicii de calitate pentru clienți, dar și pentru cei care fac parte din companie. Cu alte cuvinte, orice companie, din orice domeniu de activitate care are o astfel de certificare iso beneficiază de dovada cum că, atât sistemul, cât și politica internă a companiei sunt în conformitate cu standardele internaționale.

Printre avantajele de care o companie se poate bucura prin intermediul unei certificări iso pot puncta îmbunătățirea imaginii companiei, un personal superior calificat ce îndeplinește cu succes obiectivele, dar și un proces continuu de îmbunătățire al sistemului de management al firmei. Și pentru că totul merge mai bine prin puterea exemplului, voi da drept exemplu o certificare a calității produselor și serviciilor ISO 9001. Această certificare este des întâlnită în rândul companiilor pentru că, mai presus de toate, aceasta garantează gradul ridicat de implicare al companiei când vine vorba de livrarea de produse și/sau servicii. Mai mult decât atât, ISO 9001 promovează nevoia analizei rezultatelor în ceea ce privește performanța proceselor derulate.


În principiu și ca să fie treaba treabă, ceea ce contează este că acele companii care pun preț și pe calitate nu doar pe cantitate au un sistem de management bine implementat și de aceea sunt ceea ce sunt pe piață și reușesc să creeze un monopol. Din punctul meu de vedere, tot ceea ce ține de mine în postura de consumator de servicii și produse, fac. Adică plătesc. Însă ceea ce este mai important decât atât este că îmi aleg bine locul ”furnizorii” și tind să mă orientez spre firme/companii care au un nume și o imagine atent construită în timp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu