Follow Me

13.04.2016

De ce e ok să ai un hard extern?

Am spus în postul precedent că voi scrie câteva vorbe despre cât de mișto e să ai un hard disk extern (un fel de review) și de ce este un element de tipul ”must-have”. Ideea e că am tot amânat cumpărarea unuia până luna trecută, când am rupt pisica în două (e o expresie, google it) și mi-am comandat una bucată hard extern de 1 TB. Procesul de informare asupra unuia anume nu a durat prea mult. Am citit review-uri despre trei, patru hard-uri, printre care și un review al celor de la Zona IT în care personajul principal era hard disk-ul extern ADATA Nobility Nh 13.


Mi-am cumpărat hard extern ADATA 1 TB


M-a costat undeva 270 de lei, adică relativ puțin pentru o soluție de back-up stabilă, zic eu. Încă de când l-am desfăcut din ambalaj am fost încântat de feelingul pe care îl ai când îl ții în mână. Nici prea greu, nici prea ușor, e micuț de-ți intră în buzunar, iar textura de aluminiu de pe partea superioară îi dă un aer de ,,expensive”.

Și la capitolul conectivitate acest hard extern ADATA 1 TB stă foarte bine, în sensul că este compatibil USB 3.0, iar asta înseamnă o viteză de transfer foarte bună. La citire atinge undeva la 109 MB/s, iar la scriere în jur de 107 MB/s. Și dacă acum te întrebi păi și eu dacă n-am USB 3.0, pot să-l folosesc?, o să îți zic scurt și la obiect: da, poți să-l folosești liniștit, pentru că este compatibil și USB 2.0. Evident, vitezele de transfer o să fie ceva mai micuțe.


Este compatibil cam cu toate sistemele de operare. Eu l-am folosit pe Windows Xp, Windows 7 și Windows 8.1. Cu toate a funcționat fără nicio problemă.

Dacă te întrebi cât de tare se încinge, ei bine, nu se încinge. Eu l-am folosit destul de intens câteva zile când mi-am făcut back up la toate pozele și filmările și tot ce mai aveam eu nevoie să știu că rezistă o viață, iar maxim ce am obținut de la el a fost... călduț. Este silențios și are un led albastru care indică faptul că funcționează și cam asta-i tot ce ține de specificațiile lui.


Și până la urmă... de ce e ok să ai un hard extern?


Pentru simplul motivă că nu se știe ce se poate întâmpla și tot ce ai tu mai de preț în format digital să se ducă pe apa biților. De exemplu, eu aveam împrăștiate prin două laptopuri și calculator poze și filmări și alte câteva chestii. Și când aveam nevoie de una sau de alta, căutam ca un nebun, plus că se mai întâmplă uneori să ștergi și ce nu trebuie. Așa că le-am luat pe toate, le-am organizat pe foldere ca să știu ce și cum și le-am copiat pe una bucată hard extern. Așa știu că totul e la loc sigur.

Și mai gândește-te la un lucru: hard-ul ăsta costa undeva la 270 de lei, da? Să zicem că îți pierzi din calculator cele mai importante chestii. Ai plăti 270 de lei pe cineva să ți le recupereze? Eu cred că da. De ce să nu investești suma asta într-un hard extern și să nu te legi la cap? Sau evident, dacă ai și vrei, poți să dai și 2700 de lei pe un hard extern, dar ideea e cam aceeași.

P.S. Geanta în care-l țin e Timberland și e luată din târg cu 5 lei, dar știai asta deja. (vezi postarea cu ce mi-am luat din târg cu 20 de lei).


2 comentarii:

  1. Singurul mare minus al HDDului tau este ca nu are 2 TB :))

    Bravo pentru achizitie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Nu-i chiar mare problemă faptul ca e de "doar" 1TB. Nu e plin nici măcar 50%.

      Mersi de feedback:)

      Ștergere